środa, 11 grudnia 2013

Poważnie? Nowa partia?

Jeżeli spojrzeć na polityczne hasła naszych partii ,to olbrzymia większość jest do przyjęcia-  wszystko jest jasne, dobre, piękne i wartościowe. I gdyby oderwać hasła od ludzi i nie przyporządkowywać im konkretnych partii, to przy ich czytaniu pojawia się w człowieku wewnętrzne "tak" - tym większe im bardziej hasła zgadzają się z przekonaniami politycznymi.

Jeśli jednak ludzi postawić obok haseł, to już nie jest tak różowo. Wszystko zaczyna być groteską. Teatrzykiem. Wygląda mało poważnie.

I zaczynam się martwić, bo o ile do "starych" politycznych formacji zdążyliśmy się już przyzwyczaić, nowe stają się groteskowe już na starcie.

Partia Gowina. Wysłuchałem przemówienia ojca założyciela - dobre, przemyślane - z wieloma rzeczami się zgadzam. Jednak coś nie grało.... Gowin liderem? Czy tego pana chwilę temu nie było wśród tych, przeciw którym z takim żarem się wypowiada?? A czy ten uśmiech nie jest nazbyt sztuczny? Coś nie tak... niespójność da się wyczytać. Poza tym towarzystwo jakby znane ale przefarbowane. Pan Migalski (TEN Migalski?? Niestety TEN) , pani Jakubiak, Poncyliusz.... ups...do tego Wipler, który się ostatnio skompromitował. Kowala zawsze szanowałem. Godsona również (pomimo mojej rezerwy do protestanckiego nurtu zielonoświątkowców)- mówią co myślą, nie grają - można ich "przeczytać".Chociaż dzisiejsze imputowanie przez Godsona homoseksualizmu Kaczyńskiemu jest poniżej krytyki...

Takiej partii mi brakowało. Konserwatywno-liberalnej.  Idee owszem - do przyjęcia (chociaż pierwszy lansowany pomysł: z systemem głosowania rodzinnego -zupełnie z kosmosu) . Ludzie- niestety nie bardzo.

Zdobyli moją ciekawość, ale nie zdobyli zaufania..

Zobaczymy co będzie się działo - kto i jak będzie grał pierwsze skrzypce.Obawiam się, że "powiewu świeżości" nie będzie. Daję im czas - niech mnie spróbują przekonać do siebie.

Z konwencji założycielskiej najciekawszym momentem był występ córek pastora Godsona (warto popatrzeć na dziewczyny, bo rozglądanie się na boki psuje nastrój):


a tu rzeczone córki, już be dodatków w postaci  Migalskiego czy Gowina:


najbardziej jednak pasuje mi dzisiaj do tej notki piosenka Kultu, która nie bez przyczyny jest na pierwszym miejscu listy przebojów w radiowej Trójce -ja też do polityki podchodzę bez entuzjazmu i nastrój mam podobny (słuchać tylko głośno inaczej nie ma sensu):






7 komentarzy:

  1. No Kult mnie powalił na kolana :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdy pierwszy raz tego słuchałem musiałem zatrzymać samochód....

      Usuń
  2. A mnie powaliła ulubiona koleżanka naszej minister od szkół pani Jakubiak w pełni rozkwitu intelektu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh: tej pani już dziękujemy...

      Usuń
  3. Od dawna cierpię na tzw. rozdwojenie /jeżeli nie rostrojenie/ jaźni. Co innego widzę, co innego słyszę i jeszcze co innego myślę...................... i jak tu nie pić ?.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. The following article offers educational tips regarding web hosting for website owners that are inexperienced in this area.
    See web hosting company reviews and find out what provider of web hosting most people are choosing as their web hosting
    company. Many hosting providers may have a certain type of user
    interface for their clients.

    My blog ... semi-dedicated hosting

    OdpowiedzUsuń
  5. Great delivery. Great arguments. Keep up the great work.

    Here is my page; oricom baby monitor

    OdpowiedzUsuń