sobota, 16 października 2010

"Jesteśmy republikanami" – dowcip roku

Gdyby coś miało zabrzmieć wiarygodnie na konwencji PiSu to raczej : "Jesteśmy kameleonami". Wszak dopiero co byli "po trosze lewicą". Poza tym dopiero "kończyli wojnę polsko-polską" mówiąc o "przyjaciołach rosjanach" , a z miesiąca na miesiąc rozpętali ją na nowo i to w rozmiarach jakich Polska dawno nie widziała , hołdując anachronicznej doktrynie dwóch wrogów, z hasłem rzekomego kondominium rosyjsko-niemieckiego.... Tempo tych zmian w wizerunku i poglądach jest zaskakujące i doprawdy trudno za nimi nadążyć - a cel wydaje mi się być tylko jeden – dorwać do władzy... Dzisiejsza wypowiedź Kaczyńskiego na konwencji PiS :'jesteśmy zwolennikami polityki czynnej" przyprawia o dreszcz na plecach... bo z "polityką czynną" w wersji PiS mieliśmy już do czynienia. I nie daj Boże do niej wracać....

a wracając do "jesteśmy republikanami": - nowe hasełko które miałoby być chwytliwe... myślę że stoi za nim nowy/stary nabytek w pisie – Kazimierz Michał Ujazdowski, który zawsze miał republikańskie konotacje, a dziś jest kolejnym zderzakiem wykorzystywanym przez Kaczyńskiego do poprawy wizerunku partii .

"Republikanie"... hm... powiem tyle – do pięt nie dorastacie partiom republikańskim! Na razie wychodzicie na bandę awanturników , wywrotowców i politycznych szkodników, a do cywilizowanej prawicy macie daleko jak stąd na księżyc.


Taki na przykład republikanin John McCain po przegranych z Barrackiem Obamą wyborach prezydenckich nie mówił o swoim rywalu ani że "został wybrany przez pomyłkę" ani też nie zwoływał wieców swoich zwoleników pod hasłem "tu jest Ameryka!" tylko sięgnął po słuchawkę, zadzwonił do rywala gratulując mu zwycięstwa "w kraju który obaj kochamy". Mało tego – zwrócił się do swoich zwolenników : "Proszę wszystkich Amerykanów, którzy mnie wspierali, aby zaoferowali nowemu prezydentowi wsparcie w wyzwaniach, które przed nim stoją ". Przykład politycznej klasy dał również odchodzący prezydent John Bush który mówił Obamie : "To cudowna noc dla pana, pana rodziny i zwolenników. Laura i ja gratulujemy panu i pańskiej małżonce. Właśnie rozpoczyna pan jedną z najwspanialszych podróży swojego życia. Gratuluję i życzę powodzenia ". Doprawdy nie wyobrażam sobie Kaczyńskiego z taką klasą.

Daleko wam więc do republikanów, ale patrzycie w dobrym kierunku, bo można się od nich dużo nauczyć – ba... modelować! Zwłaszcza jeżeli chodzi o polityczną klasę. Co serdecznie polecam! W kwestiach programowych to musicie sobie usiąść i pogadać , zrobić debatę– kim my tak naprawdę jesteśmy ?Bo mam wrazenie , że "naród Polski" jest z lekka skołowany... Jakoś coraz mniej was popiera, stąd nawet przyjmując że w pewnym stopniu przymujecie republikańską optykę to mówienie, że "Polacy są republikanami" przy poparciu 23% jest delikatnie mówiąc – na wyrost! Manipulacja, pewnie mająca znaczyć "wszyscy myślą tak jak my" i odnosząca się do sławetnego "tu jest Polska"... Hm... nie myślą! I nie jest!


Przed wami więc długa droga - na razie między republikanami a wami jest różnica jak , nie przymierzając – między krzesłem a krzesłem elektrycznym... Nie wiem czy wam się uda... osobiście myślę, że nowoczesna prawica powstanie dopiero na waszych zgliszczach.


14 komentarzy:

  1. Dudi aby mieć klasę jak republikanie Amerykańscy nie można być inteligentem z Żoliborza wychowanym na lepszym podwórku i będącym z wyższej półki.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Zbyńku! No na pewno - samoświadomość "bycia lepszym" nikomu nie służyła...

    osobiście mam wielkie uczulenie na takich ludzi co to nie ze wszystkimi rozmawiają, nie każdemu podają rękę i są głęboko pod własnym wrażeniem...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dowcip podobny jak stwierdzenie, że Kaczyński jest pro państwowcem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cała to "logika" oparta jest na pseudologicznym wywodzie dla jełopów w stylu dowcipu: Masz akwarium? Jesteś PEDAŁEM!!! Był taki kiedyś o wywodach milicjanta. PiS stosuje takie zagrywki stawiając niby to logiczne twierdzenia: jesteś przeciw Ziobrze - jesteś za korupcją, jesteś za ograniczeniem wynaturzeń w kościele - jesteś wrogiem kościoła, jesteś za większym udziałem samorządów - jesteś antypaństwowcem, tu jest Polska - nigdzie więcej nie ma Polski, my na miejscu - reszta zomo itd. Tym razem jakis ichni guru od wizerunku uznał, że słowo "republikanin" będzie się dobrze kojarzyć, więc użyto go w takim samym schemacie - wszyscy jesteśmy republikanami (to dobrze), a jak ktoś nie jest to jest wyrodkiem, wypierdkiem, zdrajcą, mamutem, wrogiem narodu, bo PiS to republikanizm, państwowość, silna władza, prawo, porządek, tama dla zalewu chamstwa i ogólnego bezhołowia i co tam sobie tylko wymyślą.
    Na podobnej zasadzie można by np. wywieść, że każdy kto wypomina Palikotowi plastikowego członka, to zwolennik gwałtów na komisariatach. Byłoby to o tyle uprawnione, ze ci co mu ten atrybut wypominają, doskonale wiedzą o co wtedy chodziło, a przynajmniej powinni, z racji swojej profesji - albo to politycy albo dziennikarze. Chociaż, czy ja wiem? Może i tak jest.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witajcie
    Mam problem, bo mi się republikanie na polskim gruncie z niczym kompletnie nie wiążą. To nic nie znaczy. Tak więc republikanie mi się wiążą w tej chwili tylko z Kaczyńskim. Tak więc mi to źle brzmi.
    Palikot natomiast robi furorę. Sale ma wypelnione - coraz ciekawsze sprawy porusza. Kibicuję mu więc z gór. Powoli i może coś z tego będzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dyszczo - to są stare sztuczki - na manipulację reaguję natychmiast ... a niestety takie techniki stają się podstawowym narzędziem politycznej walki - w sposób perfidny robić z siebie kogoś kim nie jestem... potem następuje wielkie zdziwienie... to Ty zdaje się miałeś pomysł jakiejś bieżącej powyborczej weryfikacji?? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No miałem, ale nikt mnie nie poparł, tak więc zarzuciłem :)
    Kartku, Palikot postuluje twój pomysł na obowiązek informowania obywatela o podsłuchach. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, Kartku! ja myślę że Kaczyński pił do USA i podziału demokraci / republikanie... poza tym -taka zasada aureoli - ci w Ameryce mają tradycję dorobek, szacunek, styl działania... jak ktoś powie "jesteśmy jak..." to po to żeby choć trochę tego splendoru na niego spłynęło... proste, nieskomplikowane i narobić się nie trzeba...

    a Palikota to sobie jeszcze poobserwuję :)

    a Palikota to sobie jeszcze poobserwu

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzie jest promuj notkę :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Dudi
    John McCain wygłosił wtsdy cudne przemówienie .Nie wiem czy u nas znalazłby się ktoś takiego formatu by tak sie zachować :((

    OdpowiedzUsuń
  11. Nietopko, nieco się spóźniłaś - ta notka wyleciała na drugą pozycję w promocjach dnia i obok Kartka, w promocjach dwóch dni, gdy Kartek poszybował na pierwszą pozycje dnia :)
    A Nasz gospodarz się ociąga z następna notka albo go olśknęło po wyczynach chorego na głowę dziadka, nie mówiąc o równie pieprzniętych politykach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dyszczu
    ciężko wszędzie nawet jak ma się skrzydełka dolecieć :( , ale nie widzę gdzie jest symbol promuj notkę , chyba muszę do okulisty iść :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda mi na to, że trzeba będzie tutejszego Knezia napuścić na gospodarza, niech go nieco "zmotywuje" :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Witajcie! Odrzuciło mnie na chwilę od polityki, musiałem zrobić sobie chwilę przerwy i zaczerpnąć powietrza, ale już wracam ;)

    OdpowiedzUsuń